Forbes: Руските войски влизат в битка в камиони, открити колички за голф и мотоциклети

След като загуби близо 15 000 бойни машини през първите две години от по-широката си война срещу Украйна, Русия се отчая. Производството на нови превозни средства, съчетано с възстановяването на стари превозни средства от дългосрочно съхранение, не можеше да се справи с месечните загуби на повече от 600 танка, бойни машини на пехотата и бронетранспортьори, пише Forbes.

Ето защо, в първите месеци на третата година от по-широката война, повече руски войски влизат в битка в камиони, открити колички за голф и – в последно време – мотоциклети.

Нарастващият брой незащитени - в най-добрия случай минимално защитени - превозни средства от руската страна на фронтовата линия не означава, че руските сили не могат да спечелят битки срещу украински бригади с недостиг на боеприпаси и персонал.

Но предаването на руски превозни средства наистина подчертава едно от най-сериозните предизвикателства пред Кремъл в тежка война, за която официални лица в Москва някога твърдяха, че ще завърши с руска победа само за дни. „Докато Русия остава сериозна заплаха на бойното поле, нейната способност да замени изгубените бронирани превозни средства е ограничена“, обясни украинската анализаторска група Frontelligence Insight.

Армиите се возят на мотоциклети повече от век - с други думи, откакто съществуват мотоциклети. Бързият, маневрен и евтин мотоциклет е ефективен начин за куриер или разузнавач да се придвижват на бойното поле, пише още изданието.

Проблемът за руските войски през 2024 г. е, че при недостиг на специално изработени бронирани превозни средства, както и на по-големи цивилни превозни средства, те карат незащитените си мотоциклети директно към украинските позиции — точно както започнаха да правят с техните Desertcross 1000 без покрив -теренови автомобили преди няколко месеца. „Мотоциклетите заменят количките за голф“, отбеляза украинският военен кореспондент Юрий Бутусов.

Следете Trud News вече и в Telegram

Коментари

Регистрирай се, за да коментираш

Още от Европа